marți, 19 ianuarie 2010

Diagnosticul managementului firmei

În ceea ce priveste conducerea întreprinderii evaluate în cadrul diagnosticului, se prezinta aspectele urmatoare:
- echipa de conducere (nume, prenume, functia, vârsta, experienta în domeniu etc.);
- baza legala în virtutea careia îsi exercita prerogativele functiei (exemplu: contractul de management; Hotarârea Adunarii Generale a Actionarilor/Asociatilor etc.);
- pozitia echipei de conducere fata de actionarii firmei, salariati, banci etc.;
- se fac referiri si aprecieri asupra stilului de conducere (pe obiective, autoritar, cu delegarea autoritatii, colegial, centralizat, descentralizat etc.);
- obiectivele negociate si prevazute ce;
- gradul de realizare a criteriilor de performanta stabilite prin contractul de management, ce în mod uzual include indicatori precum:
- rata rentabilitatii comerciale,
- profitabilitatea actiunilor,
- potentialul de dezvoltare/crestere,
- perioada de recuperare a creantelor,
- perioada de rambursare a obligatiilor pe termen scurt,
- rotatia stocurilor,
- productivitatea muncii,
- ponderea salariilor în costuri
În finalul acestui diagnostic evaluatorul formuleaza punctele forte si punctele slabe ale managementului firmei.
Ca puncte forte se pot exemplifica: echipa de conducere tânara, dinamica, realizarea/depasirea criteriilor de performanta negociate cu actionarii, îmbunatatirea pozitiei firmei pe piata, colaborarea buna cu sindicatele etc.
Ca puncte slabe se pot avea în vedere: nerealizarea anumitor criterii de performanta, slabirea pozitiei firmei în cadrul mediului ei concurential, tensiuni în relatiile cu sindicatele marcate prin cresterea numarului zilelor de greva, lipsa de preocupare pentru stimularea initiativei si creativitatii tehnice a personalului etc.