In dezvoltarea economiei de piata bancile sunt cei mai mari utilizatori de tehnologie
informationala (IT). In lumea tehnologiei au aparut dezvoltari rapide, noi produse
hardware si software au fost introduse, operatiuni care erau facute manual sunt acum
computerizate, sistemele informationale fiind introduse pe scara larga.
In tarile cu economie dezvoltata, bancile au abordat programe de computerizare in
urma cu treizeci de ani: filialele au fost legate la calculatorul central si au fost introduse
primele distribuitoare automate de numerar. In ultimii ani au avut loc numeroase schimbari
in toate domeniile tehnologiei informationale.
De exemplu, peste 65% din clientii persoane fizice vor folosi un distribuitor
automat de numerar (bancomat) pentru scoaterea banilor, in loc sa foloseasca ghiseele
bancii, iar pentru transferul rapid al fondurilor se utilizeaza reteaua SWIFT si Western
Union.
Tehnologia va avea intotdeauna un impact enorm asupra sectorului serviciilor
financiar-bancare. Din punctul de vedere al marketingului, departamentele specializate
trebuie sa-si alcatuiasca planuri si strategii care sa raspunda oricaror schimbari de
comportament, ca rezultat al impactului tehnologiei.
Mediul economic
Evolutia economiei nationale si a celei internationale va afecta orice afacere, fie
direct, fie indirect.
Cresterea economica, inflatia, balanta de plati, fluctuatiile cursului valutar, rata
dobanzii, nivelul somajului, venitul consumatorului si sanatatea sunt toate domenii care pot
afecta activitatea bancara.
Cei care lucreaza in domeniul marketingului trebuie sa acorde o mare atentie
tendintelor privind evolutia veniturilor si cheltuielilor consumatorului. Veniturile
disponibile pot avea efect asupra activitatii bancare; clientii pot sa nu fie capabili sa-si
plateasca datoriile existente, cei care economisesc pot sa nu aiba capital suficient de mare
de investit.
Bunastarea economica a natiunii poate afecta modul in care o institutie financiarbancara
poate opera, astfel incat, pentru banci este importanta monitorizarea si marcarea oricarei schimbari care se inregistreaza.